Jdi na obsah Jdi na menu
 


Call of Duty 4: Modern Warfare - recenze

 

O šedesát let později
Podtitul Modern Warfare jasně napovídá, v čem tkví podstata největší změny zavedené herní série. Je to posun v čase z druhé světové války do současnosti, proto se připravte na moderní zbraně, elektronické systémy, leteckou podporu, satelity atd. Příběh popisuje imaginární konflikt v jednom neupřesněném státu na Středním východě, který vyeskaluje až k reálnému nebezpečí použití jaderné zbraně odcizené z arzenálu Rudé armády. Američtí mariňáci jsou proto vysláni zabránit teroristům v nejhorším a jejich britští kolegové z SAS, ve spolupráci s ruskými jednotkami, stíhají na Ukrajině dodavatele nukleární bomby.

Scénář nelze hodnotit jako originální, de facto je to pořádně provařené klišé. Když už jsme se konečně zbavili německého Wehrmachtu, dostaneme druhou nejprofláknutější sortu nepřátel – teroristy a rusky (ukrajinsky) mluvící vojáky. Protože však děj neustále osciluje mezi událostmi na Středním východě a pátráním na Ukrajině, je poměrně zajímavý a napínavý. Autoři velmi efektivně zabraňují stereotypu, poněvadž grafika prostředí se neustále mění, stejně jako náplň jednotlivých misí.

 

 Ti nejlepší z nejlepších
Hru projdete na střídačku v kůži seržantů Paula Jacksona (USMC) a „Soapa“ MacTavishe (SAS). Pro individuální jednání tu však, zcela správně, není moc prostoru a družstvo má mnohem větší význam než kdykoli předtím. Vojákům však nelze žádným způsobem velet, čehož se tvůrci z Infinity Ward zbavili chytrým postavením hráče do podřízené role. Ke cti jim však slouží fakt, že skriptovací sekvence, které usměrňují pohyb vašich kolegů na bojišti, jsou jedním slovem dokonalé a řídící AI program patří k tomu nejlepšímu, co bylo doposud vytvořeno.

 

  Herní mechanismy při starém?
Na první pohled jsou totožné s předešlými díly a CoD4 se znovu stává synonymem pro maximálně intenzivní boje. Většinu času strávíte v divokých přestřelkách proti desítkám nepřátel, kteří budou mít za zády podporu obrněné a letecké techniky. Hra je znovu stavěna v převážné míře na skriptech s cílem co nejvíce ohromit a nutno říct, že se jí to daří. Toto řešení sice má svá úskalí, ale tihle vývojáři jsou prostě mistry skriptu, takže se nemáte čeho bát.

 

 Nápadité mise
Struktura misí a jejich náplň je perfektní, nenudil jsem se ani na vteřinu. Neustále se něco děje, mění se okolnosti ovlivňující průběh bojů - až člověk žasne, kolik zajímavých nápadů se podařilo vecpat do relativně krátké přestřelky. Potěšitelné také je, že některé z levelů nabízejí přeci jen o něco širší prostor, než výhradně lineární tunel. Můžete si tedy zkusit dosáhnout určené kóty postranní cestou, ale jsou to jen ojedinělé výjimky.

Za jednu z nejlepších misí považuji skvělou akci dvou sniperů, jejíchž úkolem je likvidace určeného cíle a následná evakuace vrtulníkem. Před samotným výstřelem (na značnou vzdálenost) musíte sledovat vlajku, abyste odhadli sílu a směr větru. Pokud totiž vystřelíte dřív, než dostanete pokyn od velitele, velmi pravděpodobně se netrefíte. Mezi další skvělé levely patří letecká podpora bránící se pěchotě, která mě ohromila autentičností a věrohodností svého zpracování. Zajímavým bonusem je bleskový přepad letadla s rukojmím a dočkáte se i střelby z letícího vrtulníku.

 

VERDIKT:

Přesunutí do přítomnosti hře velmi prospělo. Ani mě nenapadá co bych hře vytknul, snad jen to, že je celkem krátká. Jinak super grafika, super mise, prostě super hra. Všem vřele doporučuji.

 

9+/10